Astro Logiskt

Jupiter i Jungfrun - Hälso lycko piller

Kategori: Jungfrun ♍, Jupiter ♃, Oxen ♉, Stenbocken ♑

 
Wheel of Fortune har bytat rikting. Jupiter i Jungfrun! Grattis säger jag bara. Från att ha varit i Lejonet och skickat inspiration och kastat lycko kickar till alla eldetecken där ute (Väduren, Lejonet och Skytten) så är det Jungfruns tur att känna av denna härliga medvind i livet! Jag har definitivt känt av Jupiters lyckosamma hand under hela Jupiters besök i Lejonet. Har känt mig så lyckligt lottat för allt jag har fått i livet och fått sådan inspiration. Speciellt när jag är själv född med Månen och Jupiter i Lejonet så har jag kunnat njutat av dessa guldslantar som Jupiter skickat till en. Jag inser verkligen hur mycket astrologi och den kreativa delen i mitt liv har skänkt mig lycka och frid inom mig. Att konsten och det vackra ger mig själslig ro.
 
Men vem kommer att bli påverkad av Jupiters lyckliga tur. Alla Jungfrun såklart klart. Men vi får inte glömma de andra två jordtecknen Stenbocken och Oxen! Hälften av alla Stenbockar där ute har haft denna jobbiga Pluto transit och vissa har inte fått vara med om den än. Där allt gammalt går i kras för att bringa någonting nytt i deras liv. Oxen har inte heller haft det så lätt med Saturnus oppositionen från Skorpionens håll som har bringat rädslor och ängslighet i deras vardag. Jag har märkt av att de har fått kämpa riktigt mycket och har känt sig riktigt deprimerade i vissa perioder, men detta ska snart gå över. Så alla som har antingen ASC/solen/månen/merkurius/venus/saturnus/jupiter i antingen Jungfrun, Stenbocken och Oxens tecken kommer få känna av den juvliga smaken av lycka och expantionen i deras väg.  
 
Men vad kommer Jupiter bringa nu fokus på de 12 månader frammåt. Det har varit mycket fokus på kändisar och kungabröllop hit och dit. Man har märkt av helt klart det extravaganta i luften. Hbtq rörelsen har vuxit där man ska tycka om den man vill (Lejonet styr hjärtat). Uranus Från Vädurens (jaget) håll har minsann gjort att folk har stått på sig och inte velat underkuva sig själva. Det har varit mer att man ska följa sitt Hjärta än hjärnan. 
 
Men Jupiter i Jungfrun kommer ha en helt annan agenda. Jungfrun är pliktens, hälsans, örtens, matens, medicinens, konfliktens och husdjurens tecken. Jupiter är denna andliga, intelligenta, expansiva lyckosamma planet som söker sig till högre kunskap och visdom.
 
Jungfrun är ett jordtecken. Så alla stora ambitioner och kreativa impulser som man får vill Jungfrun ha materiella resultat än att de är kvar i luften som Jupiter hade mer av sådan karaktär i Lejonet för Lejonet är ett eld tecken. Det kommer helt klart finnas några nya upptäckter om mat och medicin. Kanske blir kostråd den nya recepten som läkare skriver ut. Det har redan dragits igånga om att hur kött inte är bra för hälsan. Man har länge låtit den kemiska medicinen ta alldeles för mycket plats. Den kan vara bra i vissa stunder men ger dock en massa obalanser i kroppen. Kroppen och hälsan. Jungfrun är kopplat till allt som är naturligt. Hur ser mat industrin ut? Kommer ekologisk mat öka nu längre fram? Kommer man göra förbud mot vissa tillsatser i maten? Detta kommer helt klart vara med i tapeten.
 
Jungfrun symboliserar alla slags plikter, arbetsrutiner och kollgor som vi har. Hur har de som har sämre ställt i samhället? Kommer det kanske komma upp nya lagar om hur många timmar i sträck man kan jobba eller dagar? Arbetsmarknade har varit skakig ganska länge. Kommer dessa människor som jobbar i vården få bättre arbetsvillkor och avtal? Detta är något jag tror kan förbättras längre fram. Vad tror ni? Jag tror att denna Jupiter kommer att vara mer kritisk av sig för att kunna förbättra den nuvarande situationen,
 
Hur mår djuren? Hur behandlar vi dom? Kan djuren få bättre pats i vårt samhälle än vad de har fått hittills. Kan man kanske få stopp på pälsallergi för att få bukt med vissa andra problem. Hur använder vi oss av djuren. Är de bara till för att kunna experiminteras eller är de våra jämlika vänner? Knaske kan djuren vara till stor hjälp i vår moderna samhälls utveckling, Jag tror verkligen att Jupiter i Jungfrun behövs just nu.Vi kommer nu vara mer kritiska för att hitta pragmatiska lösningar. Via kritik så kommer vi att nå kunskap (Jupiter)
 
Good Luck!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jupiter i Lejonet
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: